fredag, april 07, 2006

Sitter och lyssnar på Ordinary Story av In Flames, tänk om man hade varit med när det begav sig...
Tyvärr lyssnade inte jag på den här sortens hårdrock när dom släppte Colony 1999, och hade nog varit lite för liten då ändå.
Men låtar som Ordinary story, Coerced Coexistence och klassiker från andra skivor som tex Bullet Ride och Only for the Weak får det liksom att krylla sig i skinnet på mig..

Att omslaget till Clayman (den nog första skivan med In Flames jag hörde) baseras på den vitruvianska mannen är också otroligt läckert!
Det finns också massa referenser till densamma i videon till Bullet Ride som är ruggigt snygg och välgjord! (hoppas jag minns rätt låt nu, längessen jag såg den videon tyvärr)

Nu känner jag ett stort behov av att lyssna igenom alla mina In Flames skivor i helgen, måste plocka hem dom från mina föräldrar pronto!

Har aldrig sett dom live heller, och det måste åtgärdas.
Dock har dom slagit in lite på ett spår dom senaste albumen som jag haft lite svårt för. Hade ju velat vara där för 5-6 år sen!

Kan verkligen tänka mig öset när 10'000 pers skriker med i Coerced Coexistence eller bara öser till Worlds Within the Margin..
Visst, köpte deras DVDbox i augusti så jag har ju _sett_ det.
Känns dessvärre inte som att det håller hela vägen liksom.
Köpte det fula omslaget till trots såklart deluxmodellen med dubbla överliggande CD och DVD;er!
Lade ut över 1000SEK på IF merch i den månaden.. Var tungt med tanke på att jag var på gates då med.


Nu tycker jag gott att radion på last.fm kan slumpa fram lite Children of Bodom!
Var ju dom jag ville höra. Similar to har sina svaga punker också!

Ahh nu kommer jag och tänka på deras spelning på gates, vilket ös!
Och vilken stor dildo nån svängde med i publiken!
Den har verkligen tagit fokus lite från huvudakten och sabbat min upplevelse.
Jag menar vem har för 'normala' ändamål (ända-mål heheh) behov av en dildo som är lång som en underarm och grov som en limpa cigg?
Ok, nu överdrev jag kanske lite men ändå!

Ser du något konstigt på denna bilden?



Dagens ord:
Scythe
(sugen på att byta det mot fillefjong, men låter bli)

Inga kommentarer: