onsdag, april 05, 2006

I musiken finns alltid tröst

Och tur är väl det!

Visserligen har jag fått väldigt svårt att lyssna på skön trallpunk och sånt som jag lyssnade på förut, blir bara otroligt deprimerad då..
Rösten på killen som sjunger i Rise against får mig bara att vilja gråta.
Vet inte hur det blev såhär..


När det gäller metal har jag alltid haft svårt för musik om vikingar.
Tänker jag vikingar tänker jag idioter i volvo, för mycket snus och raggare.
Bortsett från det har jag aldrig kunnat med musik om tomtar troll och drakar heller..

Men Amon Amarth har omvänt mig totalt gällande vikingar.
Dubbla baskaggar och sköna gitarrslingor kombinerat med tung sång och faktiskt gripande texter gör visst susen ibland!

Speciellt gillar jag låtar som Death in Fire, Bloodshed, Pursuit of Vikings, The Beheading of a King och Masters of War.. Ett ganska tydligt tema med våld död och blod.

Såg dom live på Gates of Metal förra året och har fastnat hårt sen dess..

Minns även hur vi mellan några spelningar skrattade smått åt några hårdrockare som skulle lira fotboll på backstageområdet....Visste inte att en av dom var Johan i AA då, men lika kul för det!
Han ser mycket proffsigare ut på bilden än jag minns honom..

Snart släpper Amon sin första dvd också, det ska bli riktigt spännande!

Enligt hemsidan 7.5 timmar foto. Säkert en hel del annat kul med.

Musiken känns jävligt bra o ha när allt annat är skit!











Jaha, nu ringde tjejjen som redan vart stressad som fan och sa att toyotan va stendöd!
Hon lät inte så glad direkt. Jag måste ta o dona den bilfan snart!
Får väl bli till slita med startkablarna och köra en runda ikväll..

Jaja, kul att nåt funkar ibland i varje fall!

Oh, nu kom Killswitch Engage - Fixation on the Darkness i playlisten, precis vad jag behövde! :)

Inga kommentarer: