torsdag, april 13, 2006

Att sälja något som blivit som en del av en själv..

Idag har jag skrivit en annons på hojjen och nu är det med andra ord på riktigt.
Den ska säljas!

Känns lite tungt.. Den har ju blivit en så stor del av min person.
2takt.
2 cylindrar.
2 hjul.
Ingen som förstår tjusningen.
Kan ju knappt bli mycket bättre.

Men som tiden går så förändras saker och ting, och även åsikter och viljor.

En stor förändring är att gå från att tidigare använt mc;n som ett argument för att slippa folk och citat som "en del saker är bara roligare att göra själv" mot att nu vilja kunna ta med damen på kurvsmisk och även att mullra så man skrämmer små tanter små barn och små hundar.

Det senaste objektet för min passionerade jakt på ny mc har blivit en Aprilia SL1000 Falco.
Från att ha spanat på Mille R för 80'000+ kr så ter sig en sån billig på alla sätt!
Sen att den är så snygg och har samma motor som millen är ju en klar bonus..

Så nu ska jag bara meka klart min kära blårykare i helgen, sen ska hon försöka avlämpas snabbt och lämpligt.
Kanske nån som ska börja köra 250 SP fastnar för henne, det skulle hon nog gilla!
Bara nån kan uppskatta en galen tvåtaktare som behöver köras och inte kan åkas..
130 visningar på annonsen på knappt en halvtimme nu.

Kommer verkligen sakna denna damen och motorkaraktären.
Men med blicken fast fäst mot nästa objekt som jag redan funderar på modifikationer för så ska det nog gå vägen!


60graders V-twin på 1000cc kan nog kompensera en del av saknaden av 90graders V-twin på 250 tvåtakts cc...
Mullrar dödsskönt i kistan, och som sagt jag har redan planer....

Inga kommentarer: