måndag, april 10, 2006

I helgen föll lockarna

Men inte bara dom.

Hade precis blivit friserad, stod hemma och körde av lite disk och lät In Flames - Live at Sticky fingers ; set II gå på DVD;n.

Sen blev jag hungrig framåt kvällen och skulle bara steka på lite pytt i pannan..
Mitt misstag.
Sitter och rotar i frysen utan att riktigt förstå vad som händer när det smäller till och jag blir yr.
Tar mig för huvudet tills jag lugnat mig lite.
Sen fattar jag, kattmatsburkarna som står(stod) på kylen hade trillat ner.

Hade nickat den ena och tagit den andra med armen.
635 gram kattmat i konservburk känns när det får en fallhöjd på nästan 2 meter innan träff.

Så jag fick snällt köra bort till akuten då vårdcentralen stängt och be dom tvätta o tejpa.
Fick ett gäng panodil och lite egen tejp med, snälla där borta är dom.



Svårt att plåta sig själv i skallen och dessutom i ett läge som detta men här är en svag bild av hur det såg ut iaf.
Fick inte möjlighet att fota på sjukan efter dom rakat bort håret runt såret, men det va ungefär 4-5cm kanske.
Rent och fint. Det hade jag gjort bra faktiskt!

Nu har jag en stor vit kompress tejpad över håret ner mot ögat.

Halvt osnyggt faktiskt!
Den kommer det nog ingen bild på.

3 kommentarer:

robin engström sa...

hahhahaaha
du har fortfarande inte riktigt turen på din sida om man säger

CM Garp sa...

Jävligt manligt faktiskt. Att det var kattmat i burken drar ner poängen lite men i det stora hela är jag impad.
/Garp

/dr Hossmo sa...

synd att det inte blev sytt, det är ju lite manligare med stygn.

iofs lär man väl inte komma ikapp hockeysjtärnorna ändå... så det får väl funka med tape.

det känns läskigt att "slå i" huvet sådär...

ser nästan ut som en trepannering på bilden! det är tufft.