tisdag, april 04, 2006

Jobbigt att jobba sjuk

Idag är jag fortfarande verkligen inte frisk.

Igår när jag skulle ut till ett sjukhem och fixa en dator körde jag i min feberdimma till helt fel hem och fick sen total blackout om var det rätta hemmet låg och hur man kom dit..
Hoppas inte jag dödat nån med mina virus jag andats ut på matpersonalen!
En del av dom luktade som att dom rökte, så får hoppas dom gasar min förkylning från och spridas där.

Idag är jag också mosig i huvudet. Lite mindre förvirrad än igår kanske.
Men mina ögon är rödsprängda, varma, klibbigt svullna och gör ont..

Har verkligen inte råd med några karensdagar så det blir helt enkelt till att rida ut den här vågen och försöka vara segare än förkylningen.
Skulle behöva ett jobb till, så man kan få lite övertidsersättning vilket vi inte har här, inte på normal övertid iaf. Visserligen orkar jag ju inte ens mina ursprungliga 8 timmar så nån övertid skulle det väl inte bli i mängder direkt..
Men måste få in mer pengar på nåt sätt.

Ska nog börja köra bilen på 1/3 etanol för att få ner drivmedelpriset lite.
Nästa vecka kanske jag är frisk, då ska jag försöka cykla till jobbet.. Orkar verkligen inte det när jag mår så här!

Tror jag håller på o få magsår av värktabletterna och allt kaffet jag öser i mig för att orka på jobbet. Fick knapra Rennie för att kunna sova för nån natt sen.
Konstig puls känns det som att jag har ibland med, liksom vibrerar i bröstet känns det som. Är helt matt. Om bara helgen kommer snart! Är så trött..

Ovanligt många har drabbats av ett kraftigt enterovirus.
– I värsta fall leder det till hjärnhinneinflammation, säger Jonas Berner, akutläkare på Astrid Lindgrens barnsjukhus i Stockholm.
Hög feber, kräkningar och huvudvärk. Det är typiska kännetecken för det smittsamma enteroviruset som just nu vandrar runt bland barn och ungdomar

Tur att jag inte spytt iaf..

Min kära morbror som var uppe med familj och hälsade på hade kräksjukan fram till natten innan dom åkte upp.
Tur man har ett bra immunförsvar, nåt sånt vill man inte åka på!

Inga kommentarer: