måndag, april 03, 2006

Besiktningstider

Usch ja, nu är det dags igen..
Känns tillråga på allt som att jag aldrig kommer bli frisk igen :/

Vägverket var vänliga nog att skicka med en lapp med registreringsbeviset för Audin om att jag måste besikta innan April.
Men hallå, fick ju regbeviset med bara nån arbetsdag kvar i Mars!
Dessutom har jag ingen kod för att kunna boka tid hos Bilprovningen så nu måste jag vänta på en sån. Smidigt.
Toyotan ska också besiktas egentligen, men det skiter jag i. Den ska tvättas fotas och rensas/fixas lite och sen säljas. Pronto!
Pengar börjar kännas som en jävligt jobbig fråga just nu..


Har skrivit ut en svensk förteckning över säkringsdosan i Audin nu iaf.
Va ju inget särskillt kul jobb att översätta den, men nu är det gjort!
Skadad av min Open Sourcekänsla som jag är så slänger jag upp en png med min eminenta översättning här!

Information wants to be free o allt det där!


Skulle inkludera en skön liten textsnutt av Entombed här också, så lat som jag är började jag googla på Entombed.
Hittade en bok på Amazon.com med bra titel. Helt orelaterad till bandet så klart, men dock hard cover så den lutar ju lite ditåt!





Tänker spamma med en skön rad av Dark Tranquillity istället.
Mikael Stanne har pluggat litteratur och grekiska och allt vad det är om jag inte minns fel. Det märks i texterna han skriver.
Nu är det så att jag alltid hört fel på denna låten, men den är bra ändå.
``the sail that never knew the wind
barren and lost``
Har alltid uppfattat det sista som ``was burnt and lost``.. Bra låt iaf.
The same heter den och kommer från skivan Haven
Text här!
Lite lugn och deppig skiva, som jag nästan alltid vart lite nere när jag lyssnat på vilket kanske kan bidra till min känsla för den.
Klart värd att lyssna på iaf, speciellt om man gillar göteborgsmetal av den mer klassiska typen..!


Ujj ujj, lång post. Nu kan man ju nästan undra om jag alls jobbar.

Inga kommentarer: