torsdag, april 06, 2006

Dagen blir bara bättre!

Efter den förvånansvärt bra starten på dagen så förväntade man sig ju att saker skulle börja gå utför nu kanske..
Men nej, hittade tom en parkering när jag gled in till stan vid 08:05. Mitt emot SvettOlgas!
Visserligen vid kåren då, men man kan ju inte få allt..

Samtalet jag ringde va lugnt, och allt känns bra igen.

Nu när jag kan tänka på annat igen vill jag passa på att lobba lite för FreeBSD och då framförallt på PPC plattformen där det nu sen en tid tillbaka nått punkten användbart..
Promotar en liten artikel jag skrivit själv till FreeBSD.se här.
#define brasklapp: Detta gäller såklart Apples Mac, inte alla andra PPC system.
Vidare så har X.org senaste versionen gått sönder på PPC, men om man kör den lite lite äldre så funkar de klockis.
Vill ha igång min mac nu! Snart så.. Bra med goda kollegor som kan hjälpa en när man sitter strömlös i vattnet!

Om nån vill köpa en vanilj(?)vit tvåsitssoffa som härrör från ikea för 500 riksdaler hör av sig!
Inget fel på den, jag hyser bara vissa känslomässiga agg mot den. Dessutom är den lite för liten för mig och tjejjen.

Åter till felsökning av den döda datorn!
Har hittat ett diskfel änsålänge, återstår att se om det är mitt problem eller garanti.

Inga kommentarer: