fredag, mars 24, 2006

Fredagsrus!

Idag är det äntligen fredag!

Igår var jag efter en massa krångel äntligen ute på gamla volvoparkeringen för att starta minin för första gången efter vintern.
Den tokvarvade och lät illa. -Värre än vanligt då..

Lite rädd att den går snålt sen jag öppnat upp luftburken lite under vintern.
Men den läckte som ett såll mellan kröken och cylindern också, det bidrog nog rejält.
Funderar på att riva ner den igen och lätta svänghjulet nu när vintern ändå inte verkar vilja släppa.. Får se hur det blir.
Nu står den iaf i bilen och ser glad ut. Hoppas ingen snor den inatt när bilen ska stå kvar inne i stan.
Varför är alla mina bensinkärl otäta för?

Idag är det fredag -slipsdag på jobbet- kom på det när jag redan var sen och skulle sticka.
Kör på svart tshirt och en tunn svart tröja över bara som vanligt, funkar alltid.
Rotade iaf dagen till ära fram ett par svarta byxor jag trivs hårt i.
Ingen annan har slips heller vad jag sett så jag är nog safe.

I eftermiddag blir det after work med några tappra själar från kontoret.
Vi ska till Pipes och dricka god öl! Deras utbud är riktigt trevligt..

Sen ska jag bli bjuden på mat på studentpuben av tjejjen, känns lite snikigt men jag har bjudit henne en massa innan så det får gå.
Då ska vi nog öla där med, svårt att låta bli med dom priserna..
Sen hem för lite "fredagsmys" som dom kallar det på tv.

Känner mig riktigt motiverad idag, ska nog stänga två ärenden iaf.
Hoppas nu inte det kör ihop sig, då blir jag besviken.

Börjar dra ihop sig mot att kolla på bilen också, ska ringa if idag o se om dom ger mig en sjysst premie.
Har min nuvarande bil där och kommer nog ställa blivande RSV mille där också så dom får allt va lite sjyssta nu!
En sån får dom ju rejält med klöver av mig för..



Igår tittade jag och tjejjen på ett program om elefanter när vi åt så jag vill ha med en bild på en sån.
Elefantungar är rätt gulliga faktiskt.
Men en sån får vi aldrig plats med i vår etta!

Inga kommentarer: