onsdag, mars 29, 2006

Dagens ord:
Lingam

Sitter o längar till att komma från jobbet nu..
Solen skiner ute, dom har sopat gruset och jag är förkyld som fan.
Det kan bara betyda en sak, det är vår!
Idag ska jag över till sommarstugan med audin och lämna sommarhjulen och kanske meka lite med hojjen..


Ska bli kul och slänga på sommarhjuleen snart med, riktigt fina var dom faktiskt.
Borbet 5 ekrade lättmetallsfälgar :)
Som dom till höger ungefär..

Planerna för ljudet i bilen har fått sig en smärre justering nu med.
Skippar nog helt funderingarna på baslåda och nöjer mig med en ny ganska billig basenhet.
Hittat en som tar mp3, wmv, brända skivor och har både slot för SD/MMC kort och en USB kontakt på fronten..Bra pris och allt! Hoppas den verkar fin och finns kvar imorrn bara.

Nån som vill köpa en Blaupunkt (Alicante,CD31?) billigt är det bara att höra av sig.

Annars slänger jag väl ut den på blocket, eventuellt tillsammans med originalstereon från audin.. Vill inte ha dom bägge på hyllan iaf, men bandaren kanske man skulle spara bara för sakens skull.. Ingen som borde vilja köpa en sån i västvärlden ändå ju.


Jakten på en extra fjärr till larmet har gått vidare i oförminskad takt.
Ska nog förbi Audi idag och kolla vad dom tar för en den vägen om det går.
Annars blir väl BOSCH nästa anhalt på nåt sätt.. KGK verkar vara deras svenska återförsäljare.
Eftersom det är ett gammalt larm med IR signalering så tycker man ju det borde vara rätt simpelt att fixa en fjärr som funkar.
Har dessutom bara lås/låsupp funktionen på det så inga konstigheter där heller!

Min tyska har fått ett plötsligt uppsving också eftersom all min dokumentation till bilen och larmet är från Bundes Republiken och på deras utrikiska. Lite kul ändå! :)

Inga kommentarer: