onsdag, mars 15, 2006

Dagens händelse: över 10' spår på last.fm



Såg idag att jag passerat 10'000 spelade låtar på last.fm(last.fm/user/bonko).

Sen jag flyttade ihop med tjejen för ett par månader sen har min listade musik utanför arbetstid försvunnit ur stastistiken, men det här är lite vad jag kommit fram till:

Top 10 artister med antal spelade låtar;

bonko's Last.fm Overall Artists Chart

Vet inte om det säger nåt.. men är vär rätt representativt för min musiksmak.
Förra årets stora upptäkter för min del måste vara Sonic Syndicate och Amon Amarth..
Även Killswitch engage upptäcktes av mina öron 05.
Finns mer som jag upptäckt och en del som jag förträngt och i nuläget kanske aldrig kommer erkänna att jag lyssnat på. Dom som vet vad jag menar vet det, annars spelar det ingen roll!

06 hittills största ögonöppnare måste vara The Dillinger Escape Plan med sin nyskapande och intressanta metal. Annars är Bleeding Through och Alexisonfire två trevliga grupper att lyssna mer på.

Kollar man på mina Top 10 spelade låtar anar man ett visst mönster;

bonko's Last.fm Overall Tracks Chart

Kan inte säga så mycket om dom heller, men jag gillar min musik även om jag känner viss klaustrofobirelaterad panikångest över min trångsynthet ibland.
Men där har last.fm varit ett underbart redskap att späka mig musikmässigt med och har visat mig mycket bra musik.
Similar-to radio är underbart!

Känner ett visst behov av att stålsätta mig med lite bra metal nu för på fredag blir det utgång och synthkväll.. Dessutom kommer jag antagligen stöta på lite folk jag verkligen inte vill behöva träffa och med tanke på hur under isen jag redan känner mig sen en tid tillbaka vill jag försöka vaccinera mig lite..Eller nåt..

Usch vilken lång post det blev.. Tur att ingen läser den vad jag vet utan att den enbart finns till för min egen skull och för att jag ska känna att jag gör nåt ibland.

Över och under!

Inga kommentarer: