torsdag, november 16, 2006

vad är salmonella?

Tanken slog mig igår när jag stog och grävde som bäst i 3 kycklingfileer med massor av saft..
Kom på det för jag har flera öppna sår på fingrarna, har lyckats skära mig på allt på sistone. Plus allt det vanliga.

Vet ju att kyckling är känsligt och att salmonella inte e bra att äta.
Men hur är det med att få det i sig på annat sätt då?
Vad är öht salmonella? Vet att google kan berätta det för mig på två minuter men har helt enkelt inte orkat..

Har inte blivit sjuk ännu heller.

Tänkte blogga lite musik med tanke på morgondagns spelning i Karlskrona.
Shit! det är verkligen bara en dag kvar nu..!

Anyhoo, tror inte jag har bloggat den här förut:
We will rise

Hoppas verkligen dom kör den imorrn, så sjukt fet låt!
Lyssna på Angelas röst vad otroligt bra hon growlar här..
Så rent och fint uttal med bra artikulering och ändå det arga morrandet som hör growlandet till. Hon är verkligen bättre än många män på vad hon gör!
Bra video med lite skön fart i dessutom.

Nästa låt bifogades på minidvd;n i limited edition digipacken av Doomsday Machine jag köpte förra hösten. (fortfarande enligt mig årets bästa köp. chansar på att Dark Tranquillitys nya kommer bli 07s.)
Dead eyes see no future

Här growlar hon på det intressanta sättet hon utnyttjar stort och vitt på Doomsday Machine, nämligen ruggigt låga tonarter varvat med mer gälla nästan rent skrikande tongångar.
Angela verkar skön live, ser sådär lagom psycho ut och låter jävligt bra!

Imorgon vet jag!

Inga kommentarer: