torsdag, november 09, 2006

the Haunted made me do it

Såg igår att the Haunted ska spela på vallen den 16;e december.(häng inte upp er på datumet nu, jag är bra på att ljuga om just sådana saker)

Måste därför blogga lite musik idag känner jag.
Först ut är videon till Dead on arrival (från One kill wonder) som jag missat fram tills nu.

Roligt kass video där sångaren ser ut som en korsning av en ful synthare(uttalas synth-hare med hårt mellanslag) och en jobbarkompis till mig vilket ändå får ses som ett bra steg upp..

Sen den gamla klassiska dängan från the haunted made me do it, Bury your dead.
Den låten kan jag lyssna på hur många gånger som helst.

Synd bara att sångaren är så ful. Ser verkligen inte ut som jag alltid väntat mig..

Har inte Lyssnat nåt på deras nya skiva (the dead eye) som släpps snart enligt deras sida men enligt mig redan har släppts. men som sagt jag är bra på att ljuga om datum!

Däremot presenten One kill wonder som jag fick av chefen i sommarpresent har gått några varv och är klart godkänd.

Men var sak har sin tid som dom sa på tv. Först Arch Enemy på Kino nästa helg, sen kan vi börja nöta the Haunted!

Såg just vilken skön namnstandard dom kör på the dead eye;

01. The Premonition
02. The Flood
03. The Medication
04. The Drowning
05. The Reflection
06. The Prosecution
07. The Fallout
08. The Medusa
09. The Shifter
10. The Cynic
11. The Failure
12. The Stain
13. The Guilt Trip

Bonus för det!

1 kommentar:

Anonym sa...

synthare vettefan om han såg ut som. snarare nån ful hardcorenisse.

däremot var han ju jävligt lik en kille som jobbar här :D.