onsdag, november 29, 2006

i odlingens tecken

Nu har jag planterat min nya vattenblomma på jobbet -planterat och planterat, tvättade ur det gamla liket bäst möjligt och tippade i den här- som jag fick igår av min kära flickvän.
Hoppas den överlever längre än den förra.
Nya blomman dag 1- strax efter plantering
Har även passat på att ställa den på en hylla och rikta två lampor mot den så den får ljus och står lite säkrare än den förra som fick en flaska vin över sig (jacken i bakkant).
Byt vatten regelbundet står det på förpackningen, kanske det som var problemet med den förra, den fick ju bara nytt då och då, knappt det. En tvätt iof när sjögräset tagit över totalt.

Har även kommit på den ultimata anledningen till att skaffa diskmaskin;
det är mer miljövänligt!
Är ju uppenbarligen därför som jag egentligen velat ha en hela tiden.. Jag är en sån hippie! :)


Undrar varför jag inte är inbjuden till it-enhetens gemensamma blogg itgruppen?

1 kommentar:

robin engström sa...

du är ju inbjuden!
bjöd bara in nicke igår för att jag visste vilken epost han hade.

inga martyrfasoner nu :)