fredag, november 10, 2006

Förbjuden affär

Igår gjorde jag nåt man bara inte får.

Jag köpte nätverkshårdvara...

Från D-Link!

Fick ta det tunga beslutet baserat på mitt och sambons behov, och se det som en `tillfällig lösning´™.
Den saknar Wlan, har dhcp, nat, ipsec(stöd för annan VPN med), 4 lan portar osv och kostade 299kr.

Har redan börjat känna hur jag straffas för det.
När jag igår gjorde om konfigurationen för 7;e gången i webbinterfacet på precis samma sätt funkade det tillsist.
Inatt drömde jag massa förvirrade drömmar och nu strular allt.
Kommer garanterat brinna i helvetet för det här!

Klistrade över Dlink loggan på aset med "Run CD first"lappen innan jag gömde den under mitt databord(borde det inte heta datorbord?).
Kändes lite bättre då.


Måste jobba på toyotan och röja ur mitt rum hos mina föräldrar den här helgen.
Sista tomma helgen i år troligen..
Jag som trodde jag skulle kunna ta det lugnt!
Men det blir nog bra.

En vecka kvar bara till Arch Enemy på Kino!

Dagens låt: Arch Enemy - Slaves of Yesterday

1 kommentar:

Uffe sa...

Jo då, får man bara tag i en D-Link pryl som funkar så är dom riktigt bra ändå tills dom går sönder......

DI-604an som du lånade var utbytt ett par gånger innan jag fick en som funkade något så när felfritt. DI-624+ som jag kör på nu för tiden funkar stabilt och bra så länge man inte drar allt för höga TCP/IP strömmar genom den en längre tid, då stannar allt och man får rycka ström-kabeln en stund innan man är på banan igen.

Skit? Jo men billig skit. Man får vad man betalar för. 624an gav jag 200:- för begagnad... Mer är den inte värd, inte ens ny!