måndag, november 27, 2006

morgonmos

Nu har jag tillbringat lite tid på den blöta gräsmattan under bilen igen..
Igår var jag och tjejjen i stugan för lite slip och spackel, myysigt.
Vi sammarbetade lite med att lägga på underredsmassa på en balk i mitten med.
Nästa gång ska vi slipa spacklet och lägga en fin halvmatt svart färg(med grund så klart) längs trösklarna och mängder med underredsmassa på alla ställen som är utom synhåll från sidan av bilen.
Sen är det så gott som dags för besiktning, bara lite annat småpill kvar.

Skulle nog haft andningsskydd på mig när jag slipade bort den gamla färgen på trösklarna..kändes lite skumt i munnen och lungorna.

Colin Percival har bloggat om en ny uppdatering av FreeBSD binary upgrade.
Denna kan uppgradera mellan olika betor och RC utöver dom vanliga releaserna.
Allt för att folk ska bli bättre på att testa RC;arna.. Jag är också för jävla dålig på det, det erkänner jag.
Läs hans blog, klicka på hans reklam, gör en god gärning. Colin är en bra man, han råkar även vara security officer för FreeBSD, och jobbar i nuläget 100% med FreeBSD.

Blev i helgen även skamlöst utsatt för rekryteringsförsök för den nya utlandsstyrkan(Nordic Battle Group) som håller på att sättas ihop. Har ju inte gjort värnplikten även om jag ville så det har alltid sett kört ut, men nu kunde man lösa det med en kort specialare innan eller underinkallelsetiden hur det nu var. Sen var det ett och ett halvt års kontraktsanställning och 3månader utomlands..
Tänk om jag hade fått veta detta bara så sent som förra hösten, då var saker lite annorlunda.

Nu är det weetabixtime!

Inga kommentarer: