torsdag, september 21, 2006

Jaha det var lite blodförgiftning där ja

Idag var jag och lämnade blod.
När hon är klar med mig och ska sätta ett sött litet bandage runt armen säger hon helt naturligt "jaha det var lite blodförgiftning där ja"
Småchockad som man ju blir i den situationen försöker jag mjölka henne på mer info och frågar om det är nåt att bry sig om eller hålla koll på så det inte blir nåt allvarligt av det.
"Nejdå det är ingen fara" säger hon då, sen tar hon ett snabbt andetag och frågar i oroande fart "förresten, det gör väl inte ont?"
Jag -öö, nej..? *petar på det lite för att vara säker* nejdå det gör det inte..
Hon -ok bra, då är det ingen fara.

Hon -det blir så ibland, du har ju så grova kärl så det går fort att tappa, högt tryck du vet.. (fort gick det minsann, är nog rekord förutom den gången som apparaten stoppade för det gick för fort)

Så nu har man visst blodförgiftning också.. En punkt till på att-göra listan man kan stryka antar jag. Kommer rakt efter kattmaten[1|2] där ja...

När jag cyklade hem så funderade jag lite på varför man inte får motionera när man gett blod.
Dom vill liksom aldrig svara på det riktigt.
Lat som jag är har jag mer eller mindre accepterat det, även om det legat där inne och gnagt.
Idag fick jag reda på en anledning tror jag.
När jag var påväg från sjukan och faktiskt hade mer än ett hjul i marken större delen av tiden fick jag en smärta i bröstet/lungorna, lite som att jogga när det är kallt ute.
Den gick över till en känsla av mjölksyra i hjärtat (höftar där, men rätt region iaf) och kändes allmänt obehagligt..

Sen släppte det iaf nånstans halvvägs in i ett avsnitt av Hey Baberiba och min eminenta pastaröra..

Nästa gång ska jag sitta kvar och dricka minst två muggar saft innan jag cyklar därifrån till skillnad från dagens en mugg.


Som en annan notis kan jag meddela att min krashade disk faktiskt lever.
fsck fick markera lite fler sektorer som döda och nu är den uppe igen.
Dock unmountad tillsvidare. Känner ett behov av att rädda lite saker därifrån snarast .

Dagens låt får bli Teräsbetoni - Vahva kuin metalli, eftersom inte With Oden on our side är släppt så får Runes to my memory vänta lite..

Inga kommentarer: