torsdag, september 07, 2006

Slangar kåpglas och skitskruv

Igår bytte jag ena slangen till vevhuset på bilen, hade torkat sönder och börjat dra sjuka mängder tjuvluft där.. Hålet var stort nog att suga in mindre djur eller barn ungefär och bilen gick därefter också.
Var på Nygärde bildemontering med tjejjen för nån dag sen och skulle ha lite grejer, men hittade bara slangen så fick den. Tack Nygärde!
Liten satans slangbit som sabbar så mycket, bilderna är otydliga men slangen är kanske 13 cm lång med en 90graders krok på och sen 4 cm.











Mekade på kåpglaset på hojjen med tjejen också.
Kass passform :/
Saknar en bunt skruvar också, men det sitter där iaf!
Missade ta bild på det så det får bli till helgen när den troligen säljs.
Just precis, ny köpare på gång.
Kommer verkligen sakna den här hojjen, dags att fundera på nytt projekt.
Många tankar som har passerat där, allt från mille (inte troligt med ekonomin just nu) eller en sl 1000 falco (mer troligt då), eller kanske en sv 650/1000 eller rent av en hyosung gt650-r till våren om dom kommit ner lite till i pris..
Senaste tiden har jag till och med funderat på att köpa på mig ett renoveringsobjekt.
Nu kommer minnen från hur aprullan såg ut när jag köpte den tillbaka -skabbiga burklackade svarta krashkåpor och repig och jävlig med original avgassystem och race slicks. Första turen på stora vägen på öland var läskig med kalla slicks och ny hojj med raceväxlad låda... inte kul att peta i tvåan istället för fyran i nånstans strax under 100....- oh the memories...
Har verkligen älskat att ha den här hojjen och göra den i ordning som jag vill och köra den som den ska köras (eller så nära det går på gata iaf)..dom som sett min sporthojströja vet hur jag tycker den ska köras..

















Inte dom bästa bilderna och jag har verkligen fått upp putsen på det mesta sen dess men dom fyller sitt syfte iaf.
Blir nog wave bromsskivor på minimoton i vinter iaf för att fylla ut tomrummet om den inte ska köras då!

Inga kommentarer: