måndag, augusti 14, 2006

Vart tog helgen vägen?

Det undrade både jag och flickvännen igårkväll..

Det var fredag, jobb och sen blev det söndagskväll.
Känns som man inte fick nåt gjort, men kanske lite då.
I orelaterad ordning och kort hann vi gå en vända på kalmardagarna i fredags, sen kollade vi på Over the hedge.
I lördags kollade vi på möbler. Jag hatar numera möbler. Ordet sitsplymå borde inte ens finnas med i min vokabulär, än mindre kännas helt naturligt!
Igår skulle vi köpa möbler. Bilen ville inte gå ordentligt och när den väl startade efter ca 10 min så kom vi hela vägen till 20m från pumpen på macken, knuffade aset sista biten med ren ilska som drivkraft..
Hjälpte inte så mycket med bensin, så puttade bort den en bit och tillsist torkade den väl till sig lite och gick igång..
Sen körde vi hem den och ställde den på asfalten istället, den är så sjukt fuktkänslig så man kan inte stå på dom bra platserna utan måste stå på vägen när det är blött ute. :/
Funderar på att sälja aset och göra iordning Carinan som bara blivit stående.
Eller köpa en annan tyota kanske..
Nazibilen ska iaf bort!

Sen köpte vi möbler möbler och lite mer möbler.

En 3sits soffa, köksbord och två stolar, en rejält hög cdpelare. Resten väntade vi med. Ettan börjar redan bli rätt övermöblerad i nuläget..

Nån som vill ha en soffa, köksbord med glasskiva eller sänggavel eller varför inte en Audi 90 från 90 hör av er! Jag säljer allt och bara sista priset kompis..!

När kvällen äntligen började närma sig lite mys i nya soffan och en Hell(tack chefen som ger mig öl bara för att han tycker så mycket om mig*1) till nån bra film så ringer en granne och har blivit stoppad av polisen på vägen från nybro mot kalmar varpå bilen inte gick igång.. Vi har druckit så vi får vänta på att hans flickvän kommer hem från jobbet och kan skjutsa ut oss till mörkret bredvid vägen.
En timme eller två senare är hans bil igång och vi är hemma. Skiter i ölen och går och lägger oss istället.
Gillar inte riktigt honom (eller knappt nån annan granne heller för den delen) men det här hjälpte ju inte direkt..

*1 Idag kom det en plusjobbare här och skulle presenteras för mig och chefen säger att "... är en sån där linuxhacker så han vet man aldrig riktigt vad han sysslar med"
Det lät ju jävligt positivt haha! -faktiskt.

1 kommentar:

/dr Hossmo sa...

gillar du inte dina grannar?
du får sluta med sån griskostymsmusik och börja lyssna på lite mer kärleksfulla tongångar så att du kommer i bättre kontakt med dina närboende.

(jag pratade aldrig heller med mina grannar när jag bodde i lägenhet)