onsdag, augusti 16, 2006

Skitbil continued


Tyskland hade sin "storhetsperiod" under 30- och 40-talet..Sen tog den slut!
Tur fan det, annars hade väl alla tvingats köra omkring i gamla naziök..

Jag är inte bitter, men igår parkerade jag på vägen för att slippa vatten underifrån.
Regnade som fan igår iof. visst. men ändå..det kom uppifrån!
Idag tog det mig nog 5 minuter att få igång bilen och sen ytterligare en bunt att värma upp den innan den gick så jag vågade mig iväg.
Då dog den redan när jag skulle vända.
Sen slängde jag mig ut på södra vägen för att slippa stanna, klarade mig från detta förhatliga moment ända fram till cigarr 11an.
Där hamnade jag som första bil i svänga-vänster filen. Då dog mongot..
Och ville inte gå igång!

Samtal efter hjälp där jag ber om bogsering från korsningen och annat pinsamt börjar snurra i huvudet och kallsvetten kommer nästan krypande.. Fortfarande ingen bakom mig.
Vid det här laget har filen bredvid grönt, sen slår det om för mig också.
Tillsist startar aset och hackar ut i korsningen, när jag väl kommer i rullning inser jag att jag visst fått rödljus och nog haft det en stund, blir rätt bra med nervös över från vilket håll jag ska bli påkörd.
Efter den incidenten justerade jag farten med gaspedal och handbroms resten av vägen till jobbet för att slippa släppa med högerfoten.
Igår skulle jag mekat med carinan, men det regnade. Ikväll gör jag det om det så haglar!

Börjar få ont i ryggen igen..
En bidragande orsak är nog den konstiga och nervöst stela ställningen jag antar i sätet när jag sitter och maler på startmotorn i den tyska kwalitätsbilen.

Dagens låt blir Slayer - Eyes of the insane.

Inga kommentarer: