måndag, juni 12, 2006

Sommarstädning


Ska försöka ta tag i att fixa mina id3taggar på gamla rippade skivor och rarieter där dom är felaktiga eller saknas..
Kul.. Inte!
Men nu har jag återupptäckt ett program jag använde mig mer av förr, mp3info!
CLI, och stödjer både interaktivt läge och scriptat.
Jag har hittills bara kört det interaktivt vad jag minns, men det borde gå att ha en textfil med låtnamnen i och sen köra nåt liknande det här
for namn in `cat namnlista` do;
mp3info -i -t $namn *;
done
Eller nåt.
Annars gör man som jag och kör mp3info -i * och skriver in namnen manuellt..
Tar lite(!?) längre tid, är lite pilligare, men lite trevligt ändå eftersom man ser att det blir rätt..
Alltid lite nervöst att scripta på känn mot originalfiler..

Nu ska jag försöka få upp vätskenivån lite innan jag cyklar hem, känner en fruktansvärd vätskebrist som har smugit sig på mig under eftermiddagen.
Skönt med varmt väder!

Inga kommentarer: