måndag, juni 19, 2006

Kort helg långt

För några dagar sen på väg hem från jobbet -tror det var i torsdags- så fick jag stanna för tåget.
Till mitt enorma nöje hette det Åke Filbyter.. (lite osäker på Åke, men filbyter läste jag minst 3 ggr innan jag vågade tro på mina ögon.)
Hade jag inte haft småbråttom hem hade jag garanterat vänt och cyklat till stationen för en fotomöjlighet!

Helgen var lugn.

Lördag, över till stugan för att meka som fan med allt:
Vi kör iväg och hämtar min mor som ska med, kan inte köra själv dels för att ryggen/axeln strular och dels för tabletterna för just detta.
Handlar lite i färjestaden.
När vi ska vidare därifrån inser jag att jag glömt lådan med dimljuset och avgasventilen till hojjen. Skit!
Ner till stugan, lämpa av min mor och lite mat.
Fullt rejs mot kalmar!

Väl hemma dyker katten upp, vi beslutar o ta med henne, det skulle gå fortare än o mata henne och vänta på att hon blir klar och jaga ut henne igen.
Sagt och gjort.
Lyckades meka in den lilla arga skrikande saken i sin bur och ut med henne på trotoaren.
När hon väl kom in i bilen kan man undra hur en katt på 4 lätta kan låta såå mycket!
Så till sist, nere i stugan igen.. Phew!

Nu ska det mekas, ingen tid att förlora!

Lade ner projektet att byta kamrem när jag insåg att stora delar av fronten, ena kylaren -sekundärkylaren tror jag den heter-, servopumpen och lite till skulle behöva monteras bort..
Fick på mitt nyköpta dimljus iaf och upptäckte till min och tjejjens glädje att det andra ljuset också var helt sönder i glaset.

Mekade inte nåt med hojjen heller för det var fel avgasventil beställd.
Nu har jag TRE som ser likadana ut istället..!
Ringde upp Starol och lyckades få tjata till mig en retur, dom va inte glada för sånt det märktes ju bra.

Fick iaf i nya stereon.
Dock passade inte antennen, så ingen radio för min kära flickvän när hon tröttnat på min musik :P

Kvällen gick till lite bollsparkande på gräset och vin sen NES, mer vin jordnötsringar och en öl. Helt ok!

Söndagen började lite segt med huvudvärk..
Katten hamnade i bråk vid 02, precis när vi skulle lägga oss så vi sov inte så mycket direkt.
Hon tuffsade nog till den andra rätt bra för det låg massa päls på tomten och hon hade en klo sittande i högerlåret.
Tuff liten kaka det där!
Synd bara att hon sprang bort större delen av dagen innan vi han dra klon.

Fick bilen tvättad och ryggen bränd iaf, snyggt båda två!
Har aldrig anat att det var metalliclack på fälgarna förut :)

När katten var återfunnen gick vi ner till vattnet och tog oskulden på badsäsongen med ett rejält skönt dopp.

Lite mat och sen vidare hem där vi klämde en liter jordgubbar och lite glass med ett glas doolys till framför ett avsnitt Simpsons på xboxen. Trevligt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tåget heter faktiskt Filbyter, Folke Filbyter. Det är ett linköpingståg. I linköping har vi en galleria döpt efter honom samt en staty på stora torget =)

http://sv.wikipedia.org/wiki/Folke_Filbyter

/dr Hossmo sa...

Undra när pånten bannar det tåget? för uppvigling eller ngt kanske?