tisdag, september 30, 2008

Närodlat

Var hemma en vända i helgen och passade på att köpa en chiliplanta.
Jamaican Bell blev sorten. Den har klockformade frukter med en ganska mild smak och doft av rabarber.

Innan jag åkte tillbaka till helsingborg plockade jag av en frukt som börjat bli orange och den har fått mogna i fönstret här och bli röd och fin. Imorgon ska jag nog förhoppningsvis smaka, mycket spännande!

Nästa gång jag får besök med bil eller skjuts hit så ska plantan följa med, orkar inte släpa den på tåget.

Men snart kommer här kunna njutas av bästa sortens närodlat! :)


Andra bloggar om , ,

2 kommentarer:

/dr Hossmo sa...

Bra val, jag hade den hemma förförra sommaren. Suverän i maten!

Min planta klarade dock inte övervintring med någon större bravur. :/

sner0 sa...

ajdå, övervintring är lite av ett grundkrav.. men jag brukar vara duktig på att ha ihjäl växter oavsett, så får väl se hur den klarar sig :)

härligt att höra att den är god dessutom!