lördag, september 20, 2008

lördagsmusik

Sonic syndicates nya skiva släpptes i dagarna, men en promokopia med otrevlig voiceover har cirkulerat på nätet ett tag så skivan i sig är inte så ny längre.
Däremot är det en riktigt bra skiva som är mer heltäckande över spannet mellan ballader och mer kompromisslöst mangel. På en del sätt en kanske mer mogen skiva, men fortfarande med Sonic Syndicates sound. (cdon.com)



Idag hittade jag låten Jack of diamonds på tuben, verkar bli deras första singel från skivan. Låten i sig är bra, men videon.. Där kan man undra vart det gick fel och fundera på hur nöjda de i bandet själva kan vara med den..

Sonic Syndicate - Jack of diamonds


Som en annan tråkig nyhet vill jag nämna att Michael Nicklasson har valt att lämna Dark Tranquillity. Mannen med de läskiga ögonen och den sjuka scennärvaron..
Att se DT live brukar alltid vara bra, och en anledning är Nicklassons stirrande. Tillochmed på gates of metal när jag stod ganska långt bak i publiken lyckades han stirra så intensivt att det faktiskt kändes som att det var mig han ville nåt. Detta i kombination med att han brukar peka på folk han stirrar på gör ju ännu mer att det känns som han verkligen menar dig! Han har iaf valt att sluta av personliga skäl men lovar att komma tillbaka till musiken på ett eller annat sätt, och det hoppas jag verkligen! (se Dark Tanquillitys hemsida för mer info)

När jag skriver det här ser jag att Dark Tranquillity just gått ut med att Daniel Antonsson från Dimension Zero och tidigare Soilwork tar över under kommande turnén.

Andra bloggar om , , ,

Inga kommentarer: