torsdag, maj 31, 2007

Tusen coola till potten!

Igår bestämde jag mig för att vi skulle dra den gamla trotjänaren till skroten.

Toyotan skulle aldrig bli lagad, det hade blivit jobbigt uppenbart.
Dessutom har den börjat mögla innuti och fan vet om den skulle gå igenom hos sbp en gång till med dom sprickorna i framrutan..
Sagt och gjort, vi tömde häcken och började släpa den.
Tog nog 45 minuter iaf mellan stora frö och Lorentssons strax norr om algustrum..
Bilen var tvärdöd så jag kunde inte öppna takluckan, dra ner några fönster eller ha på varken luftkonditioneringen eller nödblinkers.

Det var en väldigt varm, kvav och mögelsporsfylld resa. Känner mig fortfarande lummig i huvudet faktiskt. Hört att det inte ska vara nyttigt att andas mögeldamm, får väl se om jag blir nåt sjuk nu eller om det bara är skitsnack i samma skala som fyrkantiga tv-ögon..

När vi väl kommer fram iaf så placerar sig bilen mitt i grinden och mitt utanför dörren på skroten och vi knallar in.
Bilskrotare är inte riktigt ITfolk så det tog en stund för dom vid sina datorer innan dom kom fram till vad jag visste (chansade lite vilt eftersom premien snart försvinner), nämligen att det fanns ett nyare reg-bevis och att detta inte längre gällde.
Fakk!

Hem och rota bara och komma tillbaka innan kl 18 idag om jag vill ha några pengar.

Hittade inget hemma, men som tur var låg det i en låda här på jobbet. Beställt mitt i flyttröran från kalmar, så oddsen att hitta det kändes rätt små.

Det i kombination med en gömma med födelsedagspengar och presentkort upphittade i letandet igår och att jag äntligen ska få ett nytt (EGET!) rum på jobbet gör mig faktiskt ganska glad.
Ska få nychefens gamla rum, inte helt fel ju :)

Just nu känns det så bra att jag rent av ska jobba lite, står en shitload med switchar i entrén som ska confas.
Fira med cisco, visst varför inte? Jag bjuckar på kaffet! ;)

Inga kommentarer: