onsdag, maj 23, 2007

Liten update

Förra onsdagen hade mina föräldrar besök i sommarstugan av en gammal vän jag inte träffat på länge. Så jag och tjejjen klättrar ombord på skrevraketen och skjuter ner där. Alles gut. Dags att dra hem. Vi mantlar åter den röda springaren och drar iväg.

Allt är bra, farten är fin, den sena sommarkvällen vacker och ren. Då... bruuuuum bruuuum HOST bröööm brum host host bröööö och plötsligt rullar vi utan lysen på en obelyst 90 väg mitt ute på södra öland..

Intressant, trodde faktist att nån extra liten lampa skulle tändas innan bensinen tog helt slut.

Precis när vi rullat färdigt och stannat glider nån stor ljus bil upp i baken på oss och stannar. Sneglar nervöst i backspegeln och konstaterar att den inte har något blådisco på och att det är en folka. Lugnt tänker jag och kliver av och vänder mig om för att prata med, just det! POLISEN i fordonskontrollsbussen!
Ena polisen drar fram med en ficklampa och blrjar veva.
Kan ni svänga in där framme så ni kommer av vägen?
Visst, jag börjar knuffa.

Men dom var sjyssta och undrade om vi hade nåt problem, slut på soppa svarade jag. Jaha. Har ni nån dunk svarade den ena.
Nej svarade jag.
Har du nån bensinkran då?
Nej, soppapump.
Jaha, ska ni ha skjuts nånstans?
Nej vi klarar oss, tack ändå.
Sen stack dom och en polare fick slita sig från "The girls at the Playboy Mansion" och göra sig nyttig..

Blev en sen kväll hem, men trevligt ändå på sitt sätt i slutändan.

Efter vår tysklandsresa i fredags (finns liksom inte så mycket att säga, öland->malmö->rödby->puttgarden och retur..) så skulle vi till strippen på emmaboda flygfält i lördags.
Vi kom ett par mil efter nybro sen började det regna, ringer en som är på plats och där häller det ner och resten är inställt "vad ni än gör, kom inte hit!".
Vänder och ska dra hem. Mitt på motorvägen lossnar ena hållaren till tjejens visir.
Bara att vända och ta sig tillbaka till nästa vändplats på 2 till 1 vägen för att snigla och spana dike. Hittade faktiskt plastbiten på 5x10 cm.. What do you know liksom..
o så fick jag köra och vända ett par gånger till för att kunna plocka upp tjejjen igen. också lite kul i efterhand, men jävlar inte just då.

Mötte även påväg mot emmaboda en likadan hoj som min, samma färger o allt!
Vi blev nog lika chockade bådatvå och viftade och hade oss. Hoppas han körde sakta för en bil efter honom så kom en polis mc sättandes i god acceleration. Hälsade inte ens gjorde han. Bara en av tre mcpoliser den dagen som hälsade.

Idag har 100% av mcpoliserna hälsat. dvs en.
Mötte honom påväg till jobbet, i gott över farter där man kan kyssa lappen farväl och efter ett par omkörningar över dubbelt heldraget som han inte sett så vinkade han så glatt :)

Snälla poliser 4, tråkiga 2.

Idag skulle jag vara tidig på jobbet. Kom nästan upp innan klockan, eller innan den ringde efter tredje snoozen iaf. Men efter massa tjafs och strul glider jag in på jobbet tio över åtta ändå.. skit att det aldrig kan vara enkelt bara!

Usch vad lång min korta lilla summering blev idag, behövde visst få ur mig lite..

Inga kommentarer: