torsdag, april 12, 2007

macports continued

Tack vare ett öppet nät (publikt heter det tom) så kunde jag tanka hem Xcode(923,2MB) som min vän Robin tipsade mig om..

Nu knallar det på lite bättre, men nu får jag massa md5 och sha1 checksum errors på mina paket istället..

i min iver att laga felen så försökte jag göra något jag är van vid från FreeBSD, nämligen rensa lite i distfileskatalogen.
Hittade den under /opt/local/var/db/dports/distfiles och lät sudo rm -r * köra sin magik i den katalogen, var inte så överdrivet bra. det loggas tydligen att den tankat hem distfilen och finns den inte blir det error och abort på installationen..

efter lite sudo port clean all innan lunch och sudo port clean libpcap nu efter ett par försök till med ettercap så verkar det faktiskt funka nu..

installationen av ettercap-ng står _äntligen_ och tickar här bredvid! :)

vilken lättnad!

Inga kommentarer: