tisdag, december 12, 2006

Tid för lite one on one med fikusen

Eftersom det är rätt lugnt här uppe i eftermiddag så tänkte jag passa på att vårda min vattenfikus jag fått av flickvännen lite. Står på förpackningen (som jag såklart sparat) att man ska byta vatten ofta, har aldrig gjort det och eftersom jag skulle uppskatta om den här överlevde så var det nog dags då..

Sagt och gjort, här kommer en liten bildstudie av det hela.
Först delade jag med mig av lite skott som flöt i skålen till min kollega M sen begav jag mig till pentryt för lite ompyssling.
Var visst nån mer som ville ge sin fikus lite kärlek, får väl förpassa mig till bänken då. Lite besviket men helt ok.
Ok, här är upplägget. Vatten, skålen med fikusen och ett extra kärl.
Fiska upp fikusen ur det äckliga akvarievattnet och lägg den i blöt i tempbehållaren.
Skölj ur hemkatalogen och skölj av din fikus lite med när du ändå håller på. I med nytt vatten och sen kan fikusen logga in igen! (ingen bild på ursköljningen, en enkel rm -rf * i skålen och sen några överskrivningar av innehållet innan den nya vattenstrukturen läggs på plats bara.)
Done!
Ser ut att må riktigt bra den lille jäveln!

Inga kommentarer: