onsdag, maj 17, 2006

UhOh


Eftersom jag inte bara är en unixnörd utan mer en tekniknörd med en snudd på sjuklig böjelse för att pilla och göra saker själv för att sen gå och mysa över det en smärre evighet kändes det igår som att saker började lätta lite när jag äntligen fick min hayneshandbok till Audin..

Sen blev det bara bättre när jag kom hem till tjejen!

Firade det imorse genom att när jag var tidig på jobbet kolla upp i en lista på ~150 användare vilka som fanns i vårt mailsystem. Tog nog nästan 20 minuter, men skönt att ta det lugnt ibland. CLI äger.

Öppnade telefonikön 8 minuter sent då jag efteråt fastnade i en artikel om Davinci koden - the filmen..

Låg några samtal där redan såklart.

Vårt kära citrix på både admin och utbildningsnätet är nere..
Ingen kommer in.
Inte vi heller.

Konstigt få som ringer dessutom.
Lite nervöst.

Men ta på fan det känns bra ändå!
Måste vart nåt i mitt kaffe, eller kanske den dåliga blåbärssoppan jag började morgonen på jobbet med..

Inga kommentarer: