tisdag, maj 16, 2006

Skit, bara skit - men kanske lite bra ändå

Igår betalade jag den första av mina sent upphittade räkningar..
Jag blev 3901 kr fattigare på sparkontot, hör nån låt av Dia Psalma försöka trösta mig bak i huvudet om att man ska göra av med sina pengar innan dom tar slut. Hjälper väl inte helt kanske..
Nu har jag iaf ett litet uppskov innan nästa datum en likvid skall vara tillhanda, vilket är den 21;a. Hinner ju visserligen inte få mer pengar innan dess, men det är ju en annan dag iaf! Nåt oväntat kan ju hända!
(Ja, jag vet hur positivt det med få undantag alltid är när nåt oväntat händer, speciellt om det är ekonomiskt sammankopplat..)

Igår lyckades jag ÄNTLIGEN få någonting gjort på bilen också!
Jag och tjejjen åkte över till öland och spände handbromsvajer (den är oerhört underhållande placerad på en sån Ådi ) och bytte olja + filter till densamma.
Skönt.
Jag har dessutom smygtankat i några småliter etanol i bilen, men erkände det för tjejjen i samma veva som jag bestämde att vi skulle tanka i lite mer innan besiktningen ..

Nån gång ska jag göra nåt med den bilen för att jag vill och inte för att jag måste!

Får väl hoppas den går igenom ombesiktningen nu iaf, har fått ett säte i bilen bortlovat till strippen i helgen.. Om tjejen inte jobbar, då skiter jag nog i det och spelar lite Halo2 eller nåt.
Har tagit upp spelandet lite smått igen nu, klart trevligt eftersom vi ställt hem min TV sen jag rundade Blackhawk Down.

Måste ha med en länk, har vart dålig på länkadet och postandet av bilder på senaste tiden, skyller på stressmagen jag utvecklat..

Arch Enemy - Spana in vidundret Angela Gossow, tänk om man kunde growla som henne! Då skulle ett eventuellt kommande projekt bli helt skitbra..

Men men, jag kanske är bra på nåt annat eller nåt..

2 kommentarer:

robin engström sa...

kan det ha varit "den som spar" från skivan gryningstid med dia psalma?
;-)

greetz from mornington hotel in sthlm

sner0 sa...

Eventuellt.. :)
Har du vart ner den svängen också mao?