måndag, maj 15, 2006

Soon the battle is over..

Nu är det jobbigt.

Har haft en känsla ett tag av att jag glömt betala min mcförsäkring denna månaden..
Det har jag inte gjort heller, den betalade jag förra månaden och det är per kvartal.
DÄREMOT!
Så hittade jag lite andra räkningar som jag på något sätt lyckats glömma att betala.
Detta i sig vore ju inte så jobbigt, men summerar man ihop dom räkningarna så blir det det.
Dessutom minns jag så tydligt att jag förra helgen stannade på södercentrum med tjejjen för att plocka ut pengar och undrade då vart min lön tagit vägen, den brukar ju faktiskt inte redan vara slut den sjätte...

Nu till summan av kardemumman, mina räkningar går ihop till 9677kr.
Vilket är ungefär 3000kr mindre än min månadslön.
Dom 3000 som skiljer är dessutom ungefär vad jag hittade på mitt konto den där lördagen förra veckan..

Till på det så ska bilen ombesiktas senast fredag, fortfarande inte lyckats få ordning på den. Ska försöka i em.
Börjar bli trött på den bilen just nu, nu krabbar dörrhandtaget på förarsidan också, och växellådan kändes ovanligt seg och konstig idag. Gick inte riktigt få i växlarna normalt första 5 minuterna.

Nu ska visserligen 2 räkningar (sammanlagt 3157kr) inte betalas förrän den 31;a så dom tar jag på kommande lön. Men dom två andra, varav en är en påminnelse som skulle betalts den 21/4 ska vara betalda innan den 15;e..

Inte likt mig att missa med räkningar såhär.. Men när jag gör det gör jag det uppenbarligen ordentligt iaf!

Nu måste jag komma på hur jag ska få fram dryga 6000kr snabbt!
Vågar inte ens tänka på att kolla saldot på det kontot igen..

Ingen som vill köpa en njure?

1 kommentar:

/dr Hossmo sa...

uscha! riktigt drygt när pengarna bara är slut sådär... har hänt mig så många gånger så att jag inte kan räkna dem. JAg brukar uppleva det som yrsel, förhöjd puls och svett på konstiga ställen t ex överläppen och pannan.