tisdag, maj 02, 2006

Lång, skön helg

Så var den slut..
På fredagen packade jag in mig, tjejjen och katten i bilen och drog till mina föräldrars sommarstuga.
Kvällen skulle tillbringas med lite småmek på hojjen, men tillbringades istället i tvsoffan med tjejjen..var för svårt och slita sig helt enkelt.
Fint.
Lördag, upp rätt tidigt. Idag ska det mekas för min del och pluggas för tjejjens.
Går ju rätt bra, imorrn kommer killen från växjö för att kolla på hojjen..
När allt går som bäst uppäcker jag att ena avgasventilen på undre cylindern har gått av!
Den har hamnat snett och mosats till fint av kolven som i sin tur fått några fina jack i kanten på kronan.. Det som bara inte får hända och som alla med VJ22 motor drömmer mardrömmar om är nu en verklighet.
Tror dock inte hojjen har varit igång med trasig ventil utan bara att jag kickat lite.. Tur fan det!
Tur dessutom att det var den undre. Ska våga kolla den övre sen kanske...
Hade inget nummer till killen så efter jag kört till borgholm och konstaterat att handlaren där bara har moppedelar hemma så fick jag snällt vänta till söndag morgon då han ringde och var på väg med att meddela nyheten..
Han är dock fortfarande intresserad och dyker upp till helgen eller när jag har den färdig. Gott!

Valborg gick lugnt till.

Igår drog jag och tjejjen en flaska rött till det grillade, sen blev det några öl.
Som tur(?) var gick dom flesta till henne..

Lagom pigg, stressad och dessutom med en jävla rödvinshuvudvärk skulle jag starta bilen imorse och den bara hickar!
WTF!?
Här står vi på öland och jag ska vara på huvudbiblan i kalmar för ett jobb om ca 30 min!
Den går igång tillsist iaf och vi packar ut oss.
Kommer ända till stora vägen innan den lägger av mitt framför en skolbuss i uppförslutet.
Går tillbaka till stugan för att hämta lite bilmedicin.
Lyckas få igång den utan nåt pill sen och tar oss till färjestaden och köper en flaska oktan booster blaha för ~120 spänn till bilen och en gevalia ice presso för mitt huvud.
Vidare till stan och släppa av tjej katt och lite grejer hemma, sen leta parkering i en halvtimme.
Hittade en ute i hamnen tillsist.
Kom bara 1,5 timme senare än planerat till jobbet och är rätt nöjd med min insats ändå!
Idag ska jag till Clas O och köpa en multimeter också.. Trevligt!

Snurrar lite i skallen efter kexchokladsfrukosten och jag känner mig nästan lite bakis nu, behövs nog mer kaffe!

Inga kommentarer: