måndag, februari 26, 2007

Fiction


Nu har jag äntligen lyssnat på skivan.
Lördagskvällen avslutades med lite finlyssning i soffan.
Kan bara säga en sak, det här är bra.. Riktigt bra!

För första gången sen projector hör vi Stanne sjunga rent, och även första gången sen dess är det en tjej med på ett par låtar.
Just nu är nog favoriten avslutningsspåret 'The mundane and the magic' men även 'miserys crown' ligger bra till.
Bra fart på hela skivan med ett par lugnare låtar. Till och med lite sång av typen snajd skulle uppskatta till Brändströms digitala toner.. Just nu är jag bara lite orolig för hur den ska hålla i längden när den faller mig på läppen så omedelbart... Men det finns mycket nytt på skivan och jag tror att den är som alla de tidigare att varje gång man lyssnar på den hör man något nytt. Alltid nån ny slinga nånstans kvar att upptäcka..

Än sålänge blir betyget 4 starka guldstjärnor i kanten av 5. med potential för 5..

Nu måste jag hitta nånstans att förbeställa fiction. och nånstans att tanka videon till focus shift!

Angående nåt helt annat så skrev jag mitt slutprov i svenskan i fredags. Gick hem vid lunch, började skriva vid ca 13, var klar en kvart innan deadline och skickade in kl 18;45 ungefär. Återstår att se hur det gick, men kändes rätt bra. Stod inga poäng för de olika betygsnivåerna, bara att 45 var max..
Ska bort till helgen, annars hade en fin cigarr och nåt gott att fukta strupen med suttit fint om allt går vägen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

projector är ju en redigt bra skiva, ska bli skoj att höra den nya sedan med då :=)

sner0 sa...

Ja, jag tror inte du kommer bli besviken..