fredag, februari 16, 2007

Continued


Min vakne kollega snajden hintade igår att jag skulle kolla bakåtkompatibiliteten på disken -phew, jobbigt ord att skriva det där!- själv hade jag inte haft en tanke på det..
USB 1.1 är slött..
-Firewire då?
Har inte kört det i FreeBSD, inte nåt annat heller eftersom jag har så gammal hårdvara. Sitter nog på min senaste desktop pc, men helt idle eftersom jag ändå inte har några enheter..
Haft det i bakhuvudet sen igår, nu tog jag mod till mig och kollade efter lite info.
Var lite svårt att hitta nåt om IEEE 1394 aka fw på FreeBSD, men tillsist hittade jag en manualsida för drivrutien, här!
Verkar lugnt.
Ska se till o köpa en disk med både USB och fw för hängslen och livrem.
Ser just att det nog kan bli ett problem.. Bör inte bli värre än att jag får kolla på lite andra diskar än dom jag hittills haft ett öga på.

Servern får nog se sig nöjd med ~256MB RAM, eller så mycket man kan skrapa ihop med 64MB moduler i den..

Inga kommentarer: