söndag, augusti 31, 2008

fortfarande vid liv

Det har varit lite tyst i bloggen här ett tag nu.

Mellan flytt ur hus, flytt till sommarstuga, flytt till helsingborg och allt därikring med blåsor under fötterna och valkar i händerna av allt släpande som följer finns lite tid över.

Lägg till det en tid utan internetuppkoppling, och sedan en väldigt lynnig 3g-upkoppling blir den lilla tiden snabbt uppäten av minsta lilla onlineaktivitet.

Som om det inte vore nog redan ska jag imorgon bitti åka upp till oskarshamn och operera ljumsken. Ikväll har jag börjat förbereda mig genom att duscha med descutan två gånger med ett par timmars mellanrum. Jag är typen som kan uppskatta en svamptvätt och så, men när svampen känns som den grova sidan på en scotchbritesvamp och det är en desinficerande sörja man tvålar in sig med är det inte överdrivet trevligt ändå..

Imorgon när jag vaknat upp och kvicknat till efter operationen lämnar vi sjukan och det bär av till helsingborg med full fart, och på tisdag är det introdag i skolan.. Har jag för ont får vi hoppas doktorn skickat med mig några bra tabletter så jag klarar av det ändå, för att börja utbildningen med att inte komma första dagen det är jag verkligen inte sugen på!

Andra bloggar om

Inga kommentarer: