fredag, februari 15, 2008

Fredag

Efter en ovanligt bra start på morgonen fick jag för mig att jag skulle testa om ett av mina gamla script fortfarande funkar.
Tro på fan, såhär fem(!) år senare är det fortfarande helt intakt!
Det var när FreeBSD 4.6.2 eller kanske 4.7 var senaste releasen och på den tiden jag hackade lite php, perl, shell, C och vad jag kunde få tag på som jag kladdade ihop det.

Ingen vidare raketforskning, men smutt ändå i mina ögon.
Scriptet går igenom /var/db/pkg och kollar vilka ports/packages och vilken version av dom man har installerat. Det skapar även en länk till freebsd.org/ports.cgi med paket, version, plattform och release av FreeBSD där man kan se mer info om applikationen (se länken). Allt i ett minimalistiskt webbgränssnitt som jag har för mig ser helt ok ut även i lynx/links osv.. :)

Har inte kunnat bestämma mig för nånstans att slänga upp det, så om nån nu vore sugen är det bara att hojta. Jag slänger på en BSDlicens och hivar det i mailen snabbare än en konsult skickar en faktura! :)

Inga kommentarer: