tisdag, mars 11, 2008

wash&wax

Köpte förresten en burk av motuls wash&wax för nån vecka sen.
Tänkte man kunde putsa lite på hojen nu innan det är säsong för att tvätta den ute.
Provade på en kåpa i helgen och är minst sagt nöjd med resultatet.
Enda problemet var att jag sprayade på för mycket, så min torra trasa blev helt indränkt och resultatet blev lite flammigt. Men när den fått torka och jag putsade nån sekund till blev det skitbra! En trevlig frisk citrondoft fick man på köpet.

Förfarandet är följande: Spraya på (lite räcker..) på en torr kåpa, låt verka nån sekund och torka av med en torr trasa. Löser upp smuts och lämnar en vaxlik yta.

Jag ville ju se vad sprayen gick för, så sprayade rakt över olja och tjärstänk.
Döm om min förvåning när den faktiskt löste upp och fick bort nästan allt.
Det som blev kvar var bara en liten prick som jag hade missat att torka lite nogrannare på.

Nu är jag mest lite ledsen att jag bara köpte en burk.. det här skulle ju vara skiten på sommaren också! Får väl se hur länge den jag har räcker..

Inga kommentarer: