fredag, juni 27, 2008

21 stora studentkvadrat är mina!

Idag fick jag ett samtal från Helsingborgshem, mitt hyreskontrakt är påväg hem till mig nu. Vilket innebär att jag har fått min lägenhet.
Våning 6 av 6, ingång från loftgången, bara granne åt ena hållet, mitt i södra centrum och max 150 meter från min skola! Hyran är dessutom rätt överkomlig för en student.
El, vatten o kabeltv ingår, och kåken är byggd 2004 så bör ju va rätt fräscht..

Enda nackdelen är att det är en lägenhet på 21 kvadrat. Men ser det som en utmaning. Blir det allt för klaustrofobiskt så får jag väl leta nytt när jag väl bor på plats..

Ska ner om ett par veckor och hämta ut nycklar och kolla in läget.



Nu jagar jag 2,5tums hårddiskar till filservern haha :)

4 kommentarer:

/dr Hossmo sa...

Så härligt för dig, inte bara compact living mao, utan även compact data storage. :)

sner0 sa...

Haha, ja kompakt är verkligen ordet.. Är ju lite nervös för hur litet det ska kännas i verkligheten.

Anonym sa...

21 kvadrat, det är juh värsta lyxigt! Du har väl som jag bott i friggebod!? :P

sner0 sa...

Jo, jag har ju det.. Men då var det ju å andra sidan väldigt trångt. men mysigt hehe! så det blir nog bra det här :)