torsdag, juni 28, 2007

TrueSec security toolkit

Igår kom den äntligen!

Skickade efter skivan i februari och glömde den. Kom på det en månad senare och ombekräftade min order. Sen glömde jag det igen, och igår kom en kollega viftandes med en skiva i handen lagom till jag hade ätit min lunch.

Sprang tillsammans med salta katten bort till mitt kontor och poppade i den i luckan på en bärbar.

Nu jävlar! tänkte vi.

Men..

Vad dyker upp om inte en gammal tillsynes ombrandad back track release.
Baserat på knoppix och med back track loggan och allt bakom truesectexten.
Samma sak i startmenyn, samma upplägg som back track, men annat namn på den intressantaste menyn..
Inte lugnt!

Hade ju dock kanske varit lite mer imponerande om jag inte kör back track 2 så mycket.

TrueSec - Security Toolkit; Forensics & Pentesting Live CD v 2.0 får av mig ett rätt lågt betyg. Det känns helt klart hetare att dra hem ison till Back track 2 och bränna den!

Inga kommentarer: