tisdag, mars 06, 2007

back in mac

Nu är det i princip en done deal.. Jag kommer snart vara aktiv macägare igen.
Har ju faktiskt kvar mitt dasslock, vet bara inte riktigt var.. :)

Håller på och slutför de sista detaljerna för ett köp av en 12" ibook G4. Blir ingen ny dator den här gånen heller, undrar lite när jag ska känna mig ha råd med en sån egentligen.. Men en 1.2GHz ibook med 768MB RAM och inbyggt airport, combodrive och allt det vanliga får ändå anses funka rätt långt för mina behov. För mina behov, vad är det egentligen?
Enda jag saknar lite är dvdbrännare och mic ingång. Inte för jag direkt _måste_ ha något av det, men det är sånt där som bara är så gott att ha.


FreeBSD/PPC kommer få en ny partition snart att tillräkna sig, vilket trevligt kvällsmys!

Får ta och trycka i mitt 802.11 kort i den evigt omvanderliga filservern också snart med andra ord.

2 kommentarer:

robin engström sa...

grattis får man väl säga! :)

sner0 sa...

Det får du så gärna! :)